Visualitza el film Bienvenidos al Norte.

Activitat 1. Analitza tècnicament una pel·lícula

Amb aquesta activitat es pretén que aprengues el que és una fitxa tècnica d'una pel·lícula, en relació amb elements tècnics, els seus missatges i el seu estil narratiu.

 

1. Fes una fitxa tècnica d'una pel·lícula que tries o et propose el teu professor.

-Director Dany Boon

-Productor: Clause Berri, Jerome Seudoyc

-Actors principals: Dany Boon, Antoine Bailleul, Kad Merad, Philippe Abrams, Anne Marivin, Annabelle Deconninck, Zoé Félix Julie

-Director de fotografia:Pierre Aïm

-Any en què es va filmar:2009

-Si va guanyar algun premi:  

  • 2008: Premios César: Nominada a Mejor guión original.
  • 2008: Premios del Cine Europeo: Nominada al Premio del Público.
  • 2009: Premios Goya: Nominada a mejor película europea.
  • 2009: Premios Gaudí: Nominada a Mejor película europea.

-Autor de música. Philippe Rombi

-Altres dades que trobes d’interès.Distribuidora España (Estreno en cines) Wanda Visión

 

2. Anàlisi de llenguatge cinematogràfic:

De la pel·lícula que has vist nomena i explica alguns:

-Tipus de plans: picat, americà, general, sencer

-Moviments de càmera: travelling

-Valora la interpretació dels actors. Descriu què t'ha semblat.

M'agradat molt sobretot com s'expressava i els gestos que fea el carter al que al principi de la película li ofereix sa casa per a que puga passar la nit.

-Comenta la música que més t'ha agradat. Si pots aconseguir la banda sonora, escolta-la.

Les Corons / Clair de lune à Maubeu

 

3. Anàlisi dels valors que es presenten

-Fes un judici sobre l'argument, sobre els aspectes socials positius i negatius. Principalment, el contigut de la pel·lícula està prou bé, està estructurada amb moltes escenes i situacions que acaben provocant gràcia a l'espectador. A més es prou divertida les parts de la película en les que el protagonista menteix constantment als seus familiars i amics, i com darrerament els treballadors simulen ser el que ell li ha contat a tots. l'única cosa que m'ha desagradat un poc és el final, ja que el vec un poc irreal i artificial.

-Què canviaries de les seues actuacions? sincerament trobe que no canviaria res, ja que m'ha agradat prou com expresaven les seues idees i demés, els gestos que feen... el que si que canviaria seria alomillor alguna part de l'història, ja que em pareix un final un poc irreal.


4. Anàlisi de l'estètica de la pel·lícula

-Valora si està ben expressada la idea central. Trobe que si, ja que s'expressa les dificultats que té mentir als demés i aguantar la mentira fins que rebenti, tota aquesta idea està perfectament a la película, que amb les escenes cómiques fa que siga prou bona.

-Si la narració és correcta: sí,ja que no soc capaç d'apreciar cap error al contingut narratiu

-Si l'estructura musical és adequada. sí, ja que la música concorda perfectament amb el context de les escenes.


5. Anàlisi del gènere al qual pertany la pel·lícula.

-Fes una llista de pel·lícules del mateix gènere.8 apellidos vascos/catalanes, Los del túnel, si Dios bajara y lo viera...

-Compara-les amb la qual has triat. totes s'asemblen en el seu contingut, a més totes les que he elegit són cómiques. cal remarcar que són totes espanyoles menys

-Enjudicia les seues semblances i diferències

Activitat 2. Analitzar el missatge d'una pel·lícula

En una pel·lícula, es diu «missatge», a la idea o idees que a través dels

diàlegs, de la narrativa cinematogràfica, de la música, se suposa que els

responsables-emissors de la pel·lícula han volgut transmetre als

espectadors-receptors.

1. Presa com a punt de partida una pel·lícula. Pot ser triada pel teu

professor quan té a veure amb algun contingut del curs.

2. Reflexiona sobre les idees principals.

3. Fes un mapa conceptual, o un gràfic, en el qual es reflectisca el

contingut temàtic de la pel·lícula. Normalment pot haver-hi diverses


històries paral·leles que conflueixen en uns certs moments. Ho veuràs

millor si fas el gràfic.

4. Tria, si és possible mitjançant debat amb el teu grup, la idea central

que es pretén transmetre.

5. Expressa com han influït, reforçant o limitant, els elements tècnics

(enquadraments, plans, música...), per a presentar millor o pitjor la

idea central.

6. T'ha influït en alguna cosa la pel·lícula?. T'ha ensenyat alguna cosa?.

Té a veure la pel·lícula amb algun contingut dels teus estudis o de la

teua vida familiar o privada?. Et veus reflectit en algun personatge de

la pel·lícula?. En tots els casos, raona i explica la teua resposta.

7. Fes un comentari de la frase: «L'autor de la pel·lícula llança

valoracions, opinions i actituds d'una forma conscient, encara que

arriben a nosaltres d'una manera inconscient.»

Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

TIPUS D'IMATGES